De Traxxas M41 is net zo gemakkelijk om te besturen en te onderhouden als de Spartan. De M41 behaalt een snelheid van + - 80km/u dit is natuurlijk super snel over het water daarom heeft Traxxas de M41 voorzien van speciale bladen aan de achterzijde deze bladen zorgen voor stabiliteit. Hierdoor snijd de M41 zich als het ware door het water en de bladen zorgen voor een soort downforce in het water. Hierdoor kun je de M41 super snel door de bochten jagen en de hoogste snelheden behalen. Het onderhouden van de Traxxas boten stelt niks voor. Het is belangrijk dat het model na het varen altijd schoon en droog word weggezet. Ook is het van belang dat je na het varen altijd de flex-as demonteert en deze opnieuw invet indien nodig. Dit is het enigste onderhoud wat er bij een boot benodigd is. Het verschil tussen de Spartan en de M41 is slechts de romp. De Spartan heeft een V-Romp de M41 is een catamaran. Welke boot het fijnste vaart ligt aan de bestuurder zelf maar als je het aan ons vraagt adviseren wij op stil water de M41 zijn er lichte golven dan adviseren wij daarvoor de Spartan.
|
QUICK FEATURES ON TRAXXAS DCB M41 WIDEBODY (#57046-4) |
|
|
|
|
De Traxxas VXL-6S marine ESC is voorzien van een hoger ampère dan de auto ESC's dit komt omdat een boot meer stroom vraagt van de accu's dan auto's. Omdat de ESC zo hard moet werken en er zoveel stroom doorheen komt word de ESC warm, Traxxas heeft de ESC voorzien van een doorgang waar water doorheen komt om de ESC te koelen. Hetzelfde geld voor de motoren van Traxxas boten hier zit een rubberen jas omheen waardoor de motor word omringt door water. Dankzij de voorwaartse kracht van de boot word er water door het roer opgenomen in het het watergekoelde circuit en doorgeleid naar ESC dan de motor en via de motor aan de zijkant word het eruit gespoten.
Zoals hierboven al eerder vermeld is het erg belangrijk om je spullen goed te onderhouden. Het schroefje wat direct op de motor as zit geschroefd zit zorgt ervoor dat de flex-as op zijn plek word gehouden. Zodra u deze los maakt samen met het moertje achter bij de propeller kunt u de flex-as eruit halen en opnieuw invetten. Dit zorgt ervoor dat de boot minder water opneemt via de as en alles soepeler draait. Als u dit elke keer na het varen checkt heeft u het langst plezier van de as en andere onderdelen.
U haalt slechts met 1X een body clip het dak van de boot af. Hierna kunt u overal makkelijk bij en kunt u binnen no-time verder varen na het plaatsen van een nieuwe accu pack. De bodyclip word op zijn plek gehouden dankzij een bodyclip retainer. Deze zit vast in de romp zelf waardoor het wegspringen of los triller verleden tijd word.
Aangezien de Traxxas boten zowel in zou als in zoet water moeten kunnen varen heeft Traxxas gekozen voor een van de sterkste types Aluminum verkrijgbaar. Dankzij deze ''trim tabs'' kun je de boot beter afstellen en evt. beter laten varen. Deze onderdelen zijn extreem belangrijk voor de stabiliteit van de boot dankzij die onderdelen kunt u juist deze snelheden behalen en voelt het niet zenuwachtig aan. Bovendien roest dit niet en blijft het mooi.
Traxxas DCM M41™ Brushless Catamaran (#57046-4) SPECS |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|