De Traxxas Hoss 4X4 is de definitie van een Monster Truck met extreem veel power en snelheid! Knijp het gas pedaal in en maak je klaar voor snelheden tot over de 100km/u. De Traxxas Hoss is voorzien van Dé grote 540XL motor van de Maxx die blijft presteren. Dankzij de grote 540XL motor kun je wheelies maken zo lang als je zelf zou willen. Dankzij het midden differentieel met allu tandwielen word de kracht perfect verdeeld over alle 4 de wielen voor een ultieme off-road ervaring. Of je nou in het zand, sneeuw, modder of op straat wilt bashen de Hoss kan het allemaal!
Voor iedereen die uitgekeken is op de Rustler 4X4 VXL of de Slash 4X4 VXL is de Hoss een perfecte middenweg. De Traxxas Hoss is voorzien van een grotere motor waardoor je beschikt over meer power. De Hoss is een echte monster truck en staat hoog op zijn poten. Hierdoor is dit een perfecte stunt truck die enorm wendbaar is in de lucht en op de grond. De Traxxas heeft ook een modulair chassis net zoals de Rustler en de Slash 4X4 waardoor onderhoud een makkie is. De voor en achterkant van de Hoss zijn hetzelfde van als die van de Rustler 4X4 dus onderdelen zouden evt. makkelijk uitwisslebaar zijn. Wil je beginnen met de Hoss als eerste auto? Dan is dat geen probleem, via de Traxxas ESC kun je de traingsmode inschakelen waardoor het model op 50% power rijd. Hierdoor kun je het sturen goed oefenen voordat je gelijk een foutje maakt.
Bij zoveel power ben je natuurlijk afhankelijk van de banden, daarom heeft Traxxas gekozen voor het mega populaire Sledgehammer profiel. Dit profiel bied super veel grip op elke ondergrond. Of je nou op straat aan het bashen bent of in het losse mulle zand, dankzij de Sledgehammers zul jij je avontuur verder kunnen gaan beleven. Dit profiel lijkt een beetje op het mega populaire Proline Badlands profiel, dit is de beste band voor off-road en Traxxas heeft dit in een eigen jasje gestoken. De band zwelt minder op dan voorheen aangezien ze de samenstelling van het rubber hebben aangepast. Dit is een hardere band dan voorheen, en gaat daarom ook en stuk langer mee. Wij adviseren wel om de gaatjes aan de binnenkant van de banden af te plakken om zo het ballonnen te voorkomen je zorgt er zo voor dat er geen zand en vuil meer in de velg kan komen, dit zorgt voor minder onbalans en trillingen tijdens het rijden.
De Hoss 4X4 is voorzien van een clipless body systeem dit houd in dat de body niet meer word geklemd met bodyclips die je elke keer kwijt raakt. De clipless body zit slechts binnen 10 seconde vast en zorgt voor extra stevigheid voor de body zelf en de wagen. De rolkooi die het clipless body systeem op zijn plek houd is ideaal om extra versteviging op te monteren, zo heeft Traxxas de Hoss al voorzien van een skidplate op het dak en aan de achterkant van de body. Hiermee bescherm je de body enorm als het model op zijn kop over de grond glijd na een stuurfoutje.
De Traxxas Hoss 4x4 werkt met een modulair chassis dat houd in dat er erg gemakkelijk aan te sleutelen is. Je kunt zelf het chassis opbreken in 3 stukken voorkant-midden-achterkant. Dit sleutelt veel makkelijker en zo kun je veel zelf erg gemakkelijk onderhoud plegen aan het model. Het is natuurlijk best spannend om de differentielen open te maken voor de eerste keer, Traxxas heeft dit zo makkelijk mogelijk gemaakt zodat jij zelfs de moeilijkste reparaties uit kunt voeren aan de Hoss.
De Hoss is voorzien van een stalen achter midden en voor differentieel. Alle differentiëlen van Traxxas zijn olie gevuld en hebben een rubberen pakking om het lekken te voorkomen. Je kunt de olie in het diff vervangen voor een lichtere of dikkere variant hiermee pas je de rij eigenschappen van de Hoss aan en zou je je model helemaal kunnen fine tunen naar jou zin. De diffs zijn bestand tegen harde klappen en enorm veel weerstand toch adviseren wij om eens per maand het diff te controleren op evt. schade aan de ring en pinion gear van het diff.
De Hoss word aangedreven door de krachtige en bekende VXL-3S combo. Deze set functioneert op meer als 11.1Volt!! De elektromotor van 2400KV draait iets minder dan 30.000 toeren vandaar dat er snelheden te halen zijn van over de 100km/u. De Regelaar (ESC) is standaard gekoeld om oververhitting te voorkomen. Mocht het model toch warm lopen? Dan schakelt de regelaar de thermische protectie in zodat je het niet uit kunt laten branden. Op alle Traxxas elektronica zit een trainingsmode waardoor je de snelheid kunt halveren tot 50% van de kracht, dit is ideaal voor beginners.
Lengte: 514 mm
Breedte: 333 mm
Wegligging: 70 mm
Gewicht: 2,9 kg
Hoogte: 212 mm
Wielbasis: 295 mm
Schokdempers voor: Long
Schokdempers achter: XX Long
Banden: Sledgehammer 12mm hex
Wielen: Black Chrome
Speed Control: VXL 3S
Motor (elektrisch): Velineon 540 XL ongeborsteld
Aandrijving: 4WD
Servo: waterproof
Snelheid: 80 kilometer per uur