De Traxxas TRX-4 is een van de beste en leukste crawlers beschikbaar. Het TRX-4 chassis bied eindeloos veel mogelijkheden en is voor elke modelbouwer een droom. Bovendien is de TRX-4 super makkelijk te onderhouden dit model is echt gemaakt om uit elkaar gehaald te worden en weer terug in elkaar te zetten. Dankzij de portaal assen van Traxxas heeft de TRX-4 een grotere bodemvrijheid dan andere crawlers waardoor de TRX-4 over moeilijkere obstakels kan als ooit tevoren. Met de Traxxas 5000MaH 3S LiPo kunt u langer al 60 minuten rijden, ook is het mogelijk om de TRX-4 te rijden op een 2S LiPo hiermee heeft u net wat minder power maar nog steeds genoeg voor elk off-road avontuur. De TRX-4 is een echte alles kunner en je kunt hier je fantasie aardig op los laten. De opties zijn eindeloos, van motorset tot de lichtset van banden tot body alles is te verkrijgen voor de Traxxas TRX-4 Crawler. De TRX-4 sport is al voorzien van locked diffs deze kunnen niet zoals bij de Defender en andere TRX-4's worden open worden gezet. Ook rijd de TRX-4 Sport op de lage gearing waardoor het model de meeste kracht heeft. Je kunt altijd later de diff-locks en de hoge en lage gearing inbouwen. Dankzij de lichtgewicht body van de Sport valt dit model het minst snel om in vergelijking met alle andere TRX-4's.
De Portaal assen van de TRX-4 zorgen voor een grotere bodemvrijheid dan andere crawlers. De portaal assen worden ook gebruikt bij schaal 1:1 modellen zoals een Jeep Wrangler. Dankzij de portaalassen heeft de TRX-4 meer dan 1.5cm meer bodemvrijheid, dat betekend dat je dankzij de portals grotere en hogere obstakels kunt benaderen. De tandwielen binnen de as zijn volledig gelagerd en van staal voor Traxxas Toughness die we gewend zijn.
De transmissie van de TRX-4 is super sterk en betrouwbaar. Dankzij de vele tandwielen die in de transmissie worden gebruikt zorgen ervoor dat de TRX-4 super zacht kan rijden. Hierdoor kun je heel geleidelijk gas geven en precieze handelingen verrichten. Dankzij de Transmissie en alle gebruikte tandwielen gaat er geen kracht verloren door de assen en gaat alle mogelijke kracht ter beschikking naar de wielen. De gehele transmissie is voorzien van kogellagers waardoor dit model super soepel rijd en nauwelijks geluid maakt.
De Traxxas TRX-4 heeft de motor zo ver mogelijk voorin zitten. Dit heeft allemaal te maken met de rij ervaring, bij een 1:1 scale auto en ga zo maar door ligt de motor ook voorin. Bij het crawlen is dit van belang aangezien de motorkap het eerste is wat over het obstakel heen gaat. Zodra de motor over het obstakel is ben je voor 60% boven nu ligt het aan jou stuurmans kunsten of je de andere 40% ook over het obstakel krijgt.
TRAXXAS TRX-4 SPORT ULTIMATE RC
Net zoals de TRX-4 Defenders en Bronco's kun je ook de TRX-4 sport super leuk customizen. Hierboven een voorbeeld hoe je de Sport zou kunnen op leuken. Alles wat je ziet is te verkrijgen van Traxxas. Ook zijn er verschillende lichtssets beschikbaar om de Sport een stuk realistischer te laten lijken.
ength: | 21.93 inches (557mm) |
---|---|
Front Track: | 9.78 inches (249mm) |
Rear Track: | 9.78 inches (249mm) |
Ground Clearance: | 3.14 inches (80mm) |
Weight: | 5.79lb (2.63kg) |
Height: | 9.47 inches (241mm) |
Wheelbase: | 12.28 inches (312mm) |
Approach Angle: | 58.82° |
Departure Angle: | 45.83° |
Breakover Angle: | 59° |
Front Shock Length: | 3.54 inches (90mm) |
Rear Shock Length: | 3.54 inches (90mm) |
Front Wheels: | 1.9 x 1.02 inches (49 x 26mm) |
Rear Wheels: | 1.9 x 1.02 inches (49 x 26mm) |
Front Tires: | 4.64 x 1.89 inches (118 x 48mm) |
Rear Tires: | 4.64 x 1.89 inches (118 x 48mm) |