De Traxxas X-Maxx is dé bekendste RC-Monstertruck ter wereld! Dit komt omdat het de eerste 1:5 monster truck was die een paar jaar geleden al enorm sterk was. In de loop van de jaren is er het een en ander veranderd aan de X-Maxx waardoor het model nu nog beter en nóg sterker is als voorheen. De X-Maxx is een truck gemaakt voor de hoogste jumps dankzij zijn hoge vierkante wielbasis is de X-Maxx extreem stabiel in de lucht en kun je met het grootste gemak een paar backflips proberen te doen na wat oefenen. Dankzij de 1200KV motor en een 30+Volt ESC heb je voor meer als 1PK aan vermogen!! Deze combo zorgt ervoor dat je zonder moeite kunt racen door de ruigste ondergronden. Laat jezelf niet afschrikken door de grootte van het model, de X-Maxx rijd net zo makkelijk als een Traxxas Rustler 2WD dankzij het TSM systeem(Traxxas Stability Managment) hierdoor corrigeert het model zichzelf zonder dat u het doorheeft. Hierdoor word het rijden erg aangenaam gemaakt.
Hoe groter het model hoe minder onderhoud eraan nodig is, de X-Maxx is vele malen minder gevoelig voor grote hobbels als bijvoorbeeld de Traxxas Hoss van hierboven. Waarbij de Hoss moeite heeft met een bosje waar het model in vast zit. Hier trekt de X-Maxx het bosje er volledig uit. Elke hobbel in de weg is een koud kunstje en in de meeste gevallen zul je hier niet eens iets van merken. Een ander groot voordeel is dat dankzij zijn grote schaal het erg makkelijk sleutelen is. Je hebt veel ruimte in het chassis en je komt overal makkelijk bij.
De aandrijflijn van de Traxxas X-Maxx is volledig van metaal gemaakt. Dit is ook zeker nodig door de enorme power die de gears hebben te verduren. De X-Maxx maakt gebruik van olie gevulde voor-midden en achter differentielen. Hierdoor heb je een ongekende 4X4 ervaring die je eventueel af zou kunnen stemmen op jou rijgedrag dmv. de olie in de diffs. De rubber sealed diffs zijn van hoogwaardig metaal gemaakt met een perfecte pas garantie zodat je niks hoeft te shimmen vanuit de fabriek af zoals andere merken.
MODULAIR CHASSIS
Het sleutelen is voor vele toch een uitdaging merken wij hier. Daarom heeft Traxxas gekozen voor een modulair chassis. Dit betekend dat je met een aantal schroeven het chassis kunt splitsen in 3 delen voor-midden-achter. Hierdoor heb je weinig ruimte nodig tijdens het sleutelen aan de X-Maxx en je komt overal heel gemakkelijk bij. De transmissie is eenvoudig te bereiken evenals de voor en achter differentiëlen, dankzij dit vernuftige systeem kun jij ervoor zorgen dat met tijdig onderhoud het model als een zonnetje blijft lopen. Hierbij geld dezelfde regel als bij alle andere producten onderhoud is behoud van je model.
Traxxas sterkste motor en regelaar de VXL-8S is extra geüpgraded. Door een elektronische modificatie die de power maximaliseert op de volledige RPM range, meer kracht op lage toeren zorgt voor meer kracht bij een gemiddeld toerental. Hierdoor zullen de wheelies van de XMAXX veel beter gecontroleerd zijn en reageert het model veel beter op het gas als anders. De 1200XL motor van de X-Maxx heeft 1275KV en levert zo'n 1PK om deze motor te koelen heeft Traxxas er 2X een ventilator voor ontworpen die er voor moeten gaan zorgen dat jij zonder problemen heel de dag kunt rijden zonder problemen.
Length: | 30.67 inches (779 mm) |
---|---|
Front Track: | 21.3 inches (540 mm) |
Rear Track: | 21.3 inches (540 mm) |
Ground Clearance: | 4 inches (102 mm) |
Weight: | 19.1 pounds (8.66 kg) |
Height (ride): | 13.79 inches (350 mm) |
Wheelbase: | 18.92 inches (480 mm) |
Shock Length: | 7.4 inches (187 mm) |
Tires (pre-glued): | 8.0x4.0 inches (203 mm) |
Wheels: | 4.3x5.7 inches (110x145 mm) |
Wheel Hex Size: | 24 mm splined hex |
Speed Control: | Velineon® VXL-8s |
Motor (electric): | Velineon 1200XL |
Transmission: | Single-speed |
Overall Drive Ratio: | 8.11 (stock, out-of-box) |
---|---|
Differential Type: | Sealed, hardened steel bevel, limited slip |
Gear Pitch: | 1.0 pitch |
Chassis Structure/Material: | Composite Nylon tub |
Brake Type: | Electronic |
Drive System: | Shaft-driven 4WD |
Steering: | Bellcrank |
Radio System: | TQi™ 2.4 GHz Transmitter with TSM® receiver |
Servo: | Torque: 365 oz/in Speed: 0.17 sec/ 60° (6.0 V) |
Top Speed: | 50+ MPH with two 4s LiPo batteries and optional gearing |
Skill Level: | 6 |
Battery Tray: | 197 mm x 51.5 mm x 44 mm |
Required Batteries: | 4 “AA” (transmitter) and 3-cell LiPo battery (x2) or 4-cell LiPo battery (x2) |