Er is geen andere monster truck zoals de E-Revo, het chassis is de definitie van creativiteit. De E-Revo zorgt ervoor dat je de concurrentie in het stof laat bijten met zijn ongekende snelheid en stabiliteit. Dankzij de het speciale vering systeem ligt dit model als een blok op de weg en is het bijna niet op zijn zij te krijgen. De Traxxas E-Revo2 is een echte all-round basher. Dit model rijd goed op zowel on als off-road.
De E-Revo2 is vele malen sterker en beter als zijn voorganger de E-Revo. Alle zwakke punten van zijn voorganger zijn aangepakt zoals de assen, diffs en elektronica. De E-Revo is een echte alles kunner en gemaakt voor snelheid. De E-Revo2 is voorzien van een clipless body systeem waardoor je binnen no-time de body kunt ontkoppelen. Hierdoor kun je zo snel mogelijk de weg weer op tijdens het vervangen van een setje accu's. De E-Revo word gedreven door het krachtige VXL-6S systeem waarmee snelheden tot over de 100km/u behaald kunnen worden. Het sleutelen aan de E-Revo is niet zo gemakkelijk als bij de X-Maxx of andere modellen met een modulair chassis. Mocht er nou toch gesleuteld moeten worden? Dan is alles terug te vinden op YouTube zodat je altijd verder kunt gaan met het rijden. Het engiste wat nog nodig is om de Revo compleet te maken is 2X een 2S of 3S LiPo en een Traxxas LiPo lader. Ook andere opties beschikbaar bel naar 010-760-0110.
De E-Revo word aangedreven door de krachtige en bekende VXL-6S combo. Deze set functioneert op meer als 25Volt!! De elektromotor van 2200KV draait iets minder dan 50.000 toeren vandaar dat er snelheden te halen zijn van over de 100km/u. De Regelaar (ESC) is standaard gekoeld om oververhitting te voorkomen. Mocht het model toch warm lopen? Dan schakelt de regelaar de thermische protectie in zodat je het niet uit kunt laten branden, ook geeft deze combo voltage storingen weer en kun je gemakkelijk kiezen uit Traingsmode. De Traingsmode is geschikt voor beginners hiermee limiteer je de kracht tot 50%.
Ook is de E-Revo2 voorzien van het clipless body systeem. Hiermee zet je de body binnen enkele secondes vast en hoef je je niet meer druk te maken om de body clips die elke keer kwijtraken. De Traxxas E-Revo 2 heeft dankzij het clipless body systeem een veel sterkere body gekregen door de rol kooi die in de body is verwerkt. Op het dak van de E-Revo zit een skidplate die ervoor zorgt dat de body veel minder word beschadigd als je over zijn kop glijd.
De Traxxas TQI handzender heeft een bereik van over de 300 meter. Dit is zo ver dat je niet meer weet of je voor of achteruit rijd. De TQI handzender is bluetooth ready, dit betekend dat je met het loshalen van 1 schroef een module kunt plaatsen in de TQI handzender. Hiermee kun je diverse gegevens over de auto aflezen op de Traxxas App op je telefoon. Zo zie je bijvoorbeeld hoeveel toeren je model maakt, hoe vol je accu's zijn, de snelheid van het model en de temperatuur. Hier zijn wel diverse kabeltjes bij benodigd maar is een super toffe aanvulling op je model. Ook kun je met deze module de stuurservo's afstemmen, de snelheid terug schroeven van 10% tot 100% en niet zoals de traingsmode 100% of 50% hier is niks extra's bij benodigd. De bluetooth module kunt u vinden onder het artikelnummer : TRX6511
In de Traxxas TRX6533 ontvanger zit een soort gyro die ervoor zorgt dat het rijden makkelijker word gemaakt. Deze ingebouwde computer geeft elke keer kleine correcties aan het model zodat je makkelijker volgas kunt rijden, maakt u een jump en je gaat schuin over de ramp heen. Dan zorgt de ontvanger er voor dat de wielen in de juiste positie staan dat als je neerkomt je gelijk recht word getrokken en weer verder kunt racen. Je kunt de TSM uitzetten of volledig aanzetten door de malfunction knop op de handzender.
De differentiëlen van de E-Revo2 zijn opnieuw ontworpen en extra sterk gemaakt. In vergelijking met de oude diffs zijn de E-Revo2 diffs 35% dikker en 20% groter gemaakt. Ook heeft Traxxas gebruik gemaakt van oversized kogellagers en een geharde bevel gear. Hierdoor zul je nog meer stunt na stunt verder rijden. De X-Maxx, Sledge, Maxx, UDR, maken gebruik van hetzelfde design diff. Dit komt omdat er nog niks steviger is ontworpen dan het systeem met de dogbones.
Specificaties:
Lengte: 585 mm
Breedte: 465 mm
Gewicht: 5,08 kg
Hoogte: 221 mm
Wielbasis: 380 mm
Lengte schokdempers voor: 87 mm
Lengte schokdempers achter: 87 mm
Banden : 162 mm x 88 mm
Wielen: 97 mm
Electronic Speed Control: Velineon VXL-6s
Motor (elektrisch): 2200 kV
Type remmen: elektronisch
Aandrijving: 4WD
Radiosysteem: TQi 2-kanaals transmitter
Snelheid: 80 kilometer per uur
Batterijcompartiment: 156 x 50 x 29 mm