De Rally is gebouwd op het onderstel van de Traxxas Slash 4x4 met een LCG. dit model is er al vanaf begin af aan en zal niet snel meer aftreden. De Rally 4X4 is een echte all-rounder en gemaakt om te bashen. De Rally 4X4 is direct klaar om off-road als on-road gebruikt te kunnen worden de banden bieden grip op elke ondergrond. Door de grote voorbumper van de Rally worden de meeste klappen daarop opgevangen hierdoor zul je minder snel de stuurblokken of de casterblokken breken. De nieuwe BL-2S combo zorgt ervoor dat het model sneller gaat als de Brushed combo van Traxxas op 2S LiPo. Een groot voordeel van de BL-2S is dat deze motor sterker is en haast niet slijt. Check 1x in de maand de motor lager om te voorkomen dat de motor onnodige slijtage oploopt. Dankzij de snellere motor en regelaar heeft Traxxas ervoor gekozen om ook de meest cruciale onderdelen van het model te upgraden door middel van de Extreme Heavy Duty kit (TRX9080) te monteren. Deze set zorgt ervoor dat de: Aandrijfassen - Casterblocks - Steeringblocks - Achterste axle carrier - shock towers front/rear worden geüpgrade met maarliefst dubbel zo dik kunststof hierdoor is de Rally 4X4 BL-2S een super sterk model. Het modulaire chassis van Traxxas zorgt ervoor dat je binnen No-Time de auto uit elkaar kan halen en in elkaar kan zetten. Dit is ook voor het onderhouden van de Rally een stuk gemakkelijker, de diffs zijn binnen 5 minuten sleutelen te bereiken. De Rally4X4 is geschikt voor de kids van 6 jaar (dmv. Traingsmode).
Het BL-2s borstelloze krachtsysteem van de Rally 4X4 verhoogt het plezier met tot wel 60% meer snelheid en snellere acceleratie dan vergelijkbare geborstelde krachtsystemen. Verbeterde efficiëntie, hoogwaardige kogellagers en een interne koelventilator stellen de Rally 4X4 in staat om batterij na batterij te draaien voor de hele dag plezier. Zonder borstels die slijten, is de BL-2s 3300 kV duurzaam en vereist vrijwel geen onderhoud. u hoeft slechts de motor lager eens in de maand te checken of er geen onnodig vuil in de motor is gekomen.
De vooraf geïnstalleerde Extreme Heavy Duty Upgrade Kit van de Traxxas Rally vervangt belangrijke aandrijf- en ophangingsonderdelen door versterkte onderdelen die zijn ontworpen voor ultieme sterkte en duurzaamheid. Van Extreme Heavy Duty-ophangingsarmen tot stalen wielnaven, dit is de sterkste aandrijflijn die ooit is aangeboden in een Rally vanuit de fabriek af.
De stevige, cliploze carrosserie van de Rally4X4 blijft stevig zitten, ongeacht hoe ruig de actie wordt. Zware sluitingen houden de carrosserie stevig vast, maar kunnen in slechts enkele seconden worden losgemaakt om toegang te krijgen tot het chassis. Het verborgen sluitsysteem van de Rallyvervangt tijdrovende en onhandige carrosserieclips door grote versterkte panelen die bestand zijn tegen de hardste crashes. Het Clipless body systeem van Traxxas zorgt voor een veel mooiere afgewerkte look aan de Slash
De Traxxas Rally 4x4 werkt met een modulair chassis dat houd in dat er erg gemakkelijk aan te sleutelen is. Je kunt zelf het chassis opbreken in 3 stukken voorkant-midden-achterkant. Dit sleutelt veel makkelijker en zo kun je veel zelf erg gemakkelijk onderhoud plegen aan het model. Het is natuurlijk best spannend om de differentiëlen open te maken voor de eerste keer, Traxxas heeft dit zo makkelijk mogelijk gemaakt zodat jij zelfs de moeilijkste reparaties uit kunt voeren aan je model.
De Traxxas Rally 4X4 BL-2S is voorzien van aangepaste slipkoppeling. Traxxas heeft ervoor gekozen om de slipkoppeling van de E-Revo te gebruiken. Deze veel grotere koppelingsplaat zorgt ervoor dat de hitte sneller en beter word verdeeld in samenwerking met de grotere aluminium koppelingsplaten is de Slipper Clutch weer een stukje verder verbeter voor een nog betere rij ervaring.
Length: | 21.00 inches (535 mm) |
---|---|
Front Track: | 11.00 inches (281 mm) |
Rear Track: | 11.00 inches (281 mm) |
Ground Clearance: | 0.80 inches (21 mm) |
Weight (no battery): | 5.8 pounds (2.63 kg) |
Height (overall): | 8.10 inches (206 mm) |
Wheelbase: | 12.8 inches (324 mm) |
Shock Length (front): | 3.45 inches (88 mm) - Long |
Shock Length (rear): | 3.98 inches (101 mm) - XX-long |
Speed Control: | BL-2s™ electronic speed control |
Motor (electric): | BL-2s™ 3300 kV sensorless brushless |
Overall Drive Ratio: | 11.82:1 |
Differential Type: | Hardened steel bevel, sealed, limited slip |
Gear Pitch: | 32 pitch |
---|---|
Chassis Structure/Material: | Composite tub |
Drive System: | Shaft-driven 4WD |
Steering: | Dual-bellcrank with integrated servo saver |
Tires: | Gravel pattern directional with foam inserts |
Tire Diameter: | 3.0 inches (76 mm) (front and rear) |
Wheels (front/rear): | 12-spoke rally wheels |
Wheel Diameter: | 2.2″ (56 mm) (outer), 3.0″ (76 mm) (inner) |
Radio System: | TQ™ 2.4 GHz (2-channel) |
Servo: | Waterproof digital 2056 servo (80 oz-in torque) |
Skill Level: | 1 |
Battery Compartment (L/W/H): | 165 x 50 x 23/26 mm |
Required Batteries: | 4 “AA” (transmitter), Vehicle (see battery finder) |