De Traxxas Rustler Ultimate is een enorm goede auto nog vele malen beter gemaakt. Dit model is een echte alles kunner, of je nou off-road of on-road wilt rijden dit is geen probleem. De Rustler is perfect afgesteld voor hoge snelheden tot over de 100km/u. Wil je off-road rijden? Door de Gravix banden van Traxxas heb je een prima grip op onverharde ondergronden. Dankzij het modulaire chassis sleutelt dit model erg gemakkelijk en kan iedereen dit model maken en onderhouden, of je nou een gevorderde rijder bent of je bent nieuw in de hobby de Rustler is perfect om te leren. Dankzij de Traxxas Trainingsmode kun je de snelheid van dit model halveren tot 50% hierdoor is dit model toegankelijk voor coureurs vanaf 8 jaar. Zodra het rijden goed gaat en het sturen is onder de knie dan kun je de begrenzer er binnen 10 secondes afhalen. De Traxxas Rustler 4X4 ULTIMATE is nog sterker gemaakt dan de normale Rustler 4X4 VXL, de ultimate versie is namelijk voorzien van diverse aluminium upgrades waardoor het rijden met de Rustler nog beter word. Dankzij de Traxxas Trainingsmode kun je de snelheid van dit model halveren tot 50% hierdoor is dit model toegankelijk voor coureurs vanaf 8 jaar. Er is alleen nog een accu en lader benodigd om dit compleet te maken. Hiervoor adviseren wij een Traxxas 5000MaH 3S LiPo de TRX2872X samen met een Traxxas ID lader de TRX2970, er zijn nog veel meer mogelijkheden bij ons bel hierover naar: 010-760-0110 om alle opties te bespreken. Het Lipo laden heeft een aantal regels die streng gevolgd moeten worden.
TOTAL PERFORMANCE
De upgrades op de Traxxas Rustler 4X4 ultimate zijn niet mis, hieronder een opsomming van alle aanpassingen/upgrades aan het model. Zoals je kunt zien zijn er enorm veel upgrades geplaatst met uiteindelijk een waarde van over de €400+
- TRX6832X CASTERBLOCKS VOOR
- TRX6837X STEERINGBLOCKS VOOR
- TRX1952X AXLE CARRIERS ACHTER
- TRX1654X WHEEL HEXES VOOR/ACHTER
- TRX7461 & TRX7462 GTR SHOCKS VOOR/ACHTER
- TRX1747X WHEELNUTS VOOR/ACHTER
- SWAYBAR KIT VOOR/ACHTER
- VOLLEDIGE TELEMENTRIE INGEBOUWD
- TRX6730X ALLU CHASSIS BRACE
- TRX6511 BLUETOOTH MODULE
De Traxxas Rustler 4x4 werkt met een modulair chassis dat houd in dat er erg gemakkelijk aan te sleutelen is. Je kunt zelf het chassis opbreken in 3 stukken voorkant-midden-achterkant. Dit sleutelt veel makkelijker en zo kun je veel zelf erg gemakkelijk onderhoud plegen aan het model. Het is natuurlijk best spannend om de differentiëlen open te maken voor de eerste keer, Traxxas heeft dit zo makkelijk mogelijk gemaakt zodat jij zelfs de moeilijkste reparaties uit kunt voeren.
De Ultimate is voorzien van alle mogelijke telemetrie verkrijgbaar, je kunt daarom via de Traxxas app kijken naar alle parameters op je telefoon zoals: snelheid/RPM - Voltage - Temperatuur - de hoek waarin je rijd en nog veel meer. Dankzij de meegeleverde Traxxas TRX6511 bluetooth module kun je je model perfect afstellen naar jou rij eigenschappen in een handomdraai.
De aluminium GTR veren zorgen ervoor dat je je model op locatie zelf kunt stellen, Je kunt de veer indraaien voor hoge jumps. Mocht je speedruns willen doen dan schroef je de veer helemaal in zodat je model lager komt te liggen.
De aluminium shocks zijn een van de beste upgrades die je aan je model kunt doen als je het aan ons vraagt. De shocks zijn super strak geanodiseerd om jou kleur te matchen.
De slipkoppeling van de Traxxas Rustler Ultimate zorgt ervoor dat de kracht van de achterwielen en voorwielen ten alle tijden hetzelfde zullen zijn. Hierdoor heb je een ongelofelijk 4X4 ervaring waardoor de Traxxas Rustler elk terrein trotseert. De vergrote allu koppelingsplaat van de Rustler zorgt voor een nog sterkere en betrouwbare koppeling. Dankzij de dikke 32-P spur gear word de kracht van het motor tandwiel verdeelt over de enorme tandjes op het
Length: | 18.78 inches (477 mm) |
---|---|
Width: | 12.94 inches (329 mm) |
Ground Clearance: | 1.1 inches (27 mm) |
Weight: | 5.12 pounds (2.32 kg) |
Height: | 6.35 inches (161 mm) |
Wheelbase: | 11.62 inches (295 mm) |
Front Shock Length: | 3.45 inches (88 mm) - Long |
Rear Shock Length: | 3.98 inches (101 mm) - XX-long |
Tires (pre-glued): | 4.5″ x 2.3″ (114 mm x 58 mm) Gravix™ |
Wheels: | 2.8 inches (71 mm) Charcoal gray RXT™ w/black chrome beadlock |
Speed Control: | VXL-3s™ |
Motor (electric): | Velineon® 3500 Brushless |
Transmission: | Single speed |
Transmission: | Single speed |
---|---|
Overall Drive Ratio: | 13.97:1 |
Differentials: | Sealed, 2-gear |
Chassis Structure / Material: | Composite tub |
Brake Type: | Electronic |
Drive System: | Shaft driven 4WD |
Steering: | Bellcrank with integrated servo saver |
Radio System: | TQi™ 2.4 GHz 2-ch transmitter with wireless module and 6533 TSM® receiver |
Servo: | High-Speed Waterproof Metal Gear 2075R |
Top Speed (optional gearing): | 65+ mph with 3-cell LiPo and 20/54 gearing |
Skill Level: | 1 |
Battery Compartment: | 162 mm x 50 mm x 25 mm *42 mm with optional battery strap (sold separately) |